Μειωμένες έως 30%, είναι μέχρι τώρα οι κρατήσεις από τη βρετανική αγορά για την Κρήτη, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τη διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, ενώ οι τουριστικοί φορείς εκτιμούν ότι η οικονομία της βρετανικής αγοράς θα ανακάμψει δύσκολα...
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων, Νικηφόρος Λαμπρινός, είπε στην “Π” ότι μέχρι σήμερα από την Αγγλία, δεν διαφαίνονται σημεία εξόδου από την ύφεση.
Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι κάθε χρόνο οι αφίξεις Βρετανών τουριστών από το αεροδρόμιο Ηρακλείου, φθάνουν τις 450.000, σε σύνολο 2.150.000 ξένων επισκεπτών με πτήσεις τσάρτερ.
Είναι επίσης γνωστό, ότι μαζί με την Γερμανία, καλύπτουν περίπου το 30% των τουριστών που κάνουν διακοπές στο νησί.
“Φέτος ο κόσμος είναι πολύ λιγότερος από πέρυσι στην έκθεση του Λονδίνου”, είπε στην “Π” ο τουριστικός επιχειρηματίας Μανόλης Παπακαλιάτης, ο οποίος υπογράμμισε: “Μέχρι τώρα, καταγράφεται μείωση των κρατήσεων από τη Βρετανία κατά 30% και από τη Γερμανία κατά 20%. Σίγουρα, το επίπεδο των κρατήσεων θα βελτιωθεί, αλλά όχι χωρίς θυσίες”, σημείωσε και εξήγησε: “Και φέτος η πτώση στην κίνηση έφθασε στο 10%, ωστόσο η μείωση των εσόδων ήταν της τάξης του 20%-25%.
Αυτό σημαίνει ότι και φέτος θα κάνουμε εκπτώσεις και μειώσεις τιμών, για να φέρουμε κόσμο και τα έσοδά μας θα είναι και πάλι μειωμένα”.
“Υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι από την κίνηση από τη βρετανική αγορά”, ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης Θεόδωρος Μυλωνάκης, ο οποίος σχολίασε: “Οταν η οικονομία μιας χώρας δεν πάει καλά τότε οι επιπτώσεις στον τουρισμό είναι εμφανείς. Από την έκθεση του Λονδίνου δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία”.
Η υφυπουργός Α. Γκερέκου στην έκθεση WTM
Υπό τη σκιά της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης που πλήττει και τον ελληνικό τουρισμό, η υφυπουργός πολιτισμού και τουρισμού Άντζελα Γκερέκου επιχειρεί να βελτιώσει το κλίμα στη βασικότερη "πηγή" εισερχόμενου τουρισμού, τη βρετανική. Από το Λονδίνο όπου βρίσκεται με αφορμή τη διεθνή τουριστική έκθεση WTM, η κα Γκερέκου αναγνώρισε τις χρόνιες αδυναμίες του ελληνικού τουρισμού, όπως τη μεγάλη εποχικότητα, την εξάρτηση των αφίξεων από 5 ευρωπαϊκές χώρες αλλά και του ξεπερασμένου μοντέλου ανάπτυξης Ήλιος και Θάλασσα.
Με βάση τα στοιχεία, η Ελλάδα την περασμένη χρονιά κατείχε μερίδιο 1,6% από την παγκόσμια αγορά με περίπου 50% από τους επισκέπτες της να προέρχονται από πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, το 50% των αφίξεων των διεθνών επισκεπτών, πραγματοποιείται στο τρίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος με 8.000.000 ταξιδιώτες ετησίως να διακινούνται μέσω τεσσάρων αεροδρομίων.
Η ίδια παρουσίασε τους βασικούς άξονες της νέας πολιτικής του υπουργείου. Απευθυνόμενη σε εκπροσώπους των διεθνών ΜΜΕ, στάθηκε στην περιστολή της γραφειοκρατίας, στην πράσινη τουριστική ανάπτυξη, στην ανάγκη χάραξης εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το μάρκετινγκ, αλλά και στην διεύρυνση και αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Μάλιστα έκανε λόγο όχι μόνο για μια νέα εθνική ταυτότητα αλλά και για επιμέρους τουριστικές ταυτότητες.
Για την περιστολή της γραφειοκρατίας, η υφυπουργός ανάφερε ότι εξετάζεται η θεσμική θωράκιση των δραστηριοτήτων που εκκρεμούν και εκτιμάται ότι θα καλυφτούν όλα τα σημαντικά νομοθετικά κενά. Στο πλαίσιο αυτό τονίστηκε ότι θα αντιμετωπιστούν δραστικά οι δυσλειτουργίες της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης με στόχο την προσέλκυση ξένων επενδυτών.
Εστιάζοντας στην πράσινη ανάπτυξη κεντρικός στόχος είναι να στηριχτεί κάθε επενδυτικό σχέδιο που θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη μείωση των απορριμμάτων.
«Θα ενισχύσουμε αυτή τη δράση με την εφαρμογή συστημάτων πιστοποίησης για την ολοκληρωμένη περιβαλλοντική διαχείριση», δήλωσε η κα Γκερέκου χαρακτηριστικά.
Με τις νέες μορφές θεματικού τουρισμού η νέα πολιτική ηγεσία θα επιχειρήσει άμεσα να ενισχύσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και αφετέρου, να αναπροσδιορίσει την εικόνα της Ελλάδας, πέρα και έξω από τα παραδοσιακά στερεότυπα που την έκαναν μεταπολεμικά γνωστή. Για το λόγο αυτό, το επιχειρησιακό μας πρόγραμμα marketing, θα αναδιαμορφωθεί με βάση μια περισσότερο «πελατοκεντρική» προσέγγιση, όπως ανέφερε.
patris.gr
Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου