Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

Μέσω προσφορών πωλείται το 30% των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ


Στροφή των καταναλωτών και των επιχειρήσεων λόγω της κρίσης
Σε προσφορές πωλούνται πλέον 3 στα 10 προϊόντα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προσφορές οι οποίες ειδικά σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα απορρυπαντικά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αποκτούν σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα.
Η νέα αυτή τάση που διαπιστώνεται ειδικά τον τελευταίο χρόνο έχει δύο αιτίες...
Από τη μια πλευρά οι καταναλωτές, υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης η οποία έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης, αναζητούν σε μεγαλύτερο βαθμό από το παρελθόν τις προσφορές και τις επιλέγουν. Από την άλλη οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές τους, προκειμένου να διατηρήσουν τα μερίδιά τους ή και να τα αυξήσουν σε μια εποχή όπου η πίτα του τζίρου είναι λόγω της κρίσης μικρότερη, ακολουθούν επιθετική τιμολογιακή πολιτική. Την ίδια ώρα, άλλωστε, έχουν να αντιμετωπίσουν τον ασφυκτικό ανταγωνισμό που δέχονται από τις εκπτωτικές αλυσίδες (γνωστές με τον αγγλικό όρο «hard discounters»), οι οποίες πλέον επεκτείνονται ταχύτατα και στην ελληνική αγορά, έπειτα από πολυετή παρουσία σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, τα οποία παρουσιάστηκαν στο συνέδριο «Το ελληνικό λιανεμπόριο σήμερα» που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου, το 2009, στο διάστημα από τις αρχές του έτους έως σήμερα το 30% του όγκου των προϊόντων διατίθεται στα σούπερ μάρκετ σε προσφορά, έναντι 26% το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Μέσα, δηλαδή, σε ένα έτος τα προϊόντα που πωλούνται σε προσφορά έχουν αυξηθεί κατά 13,5%, ποσοστό τουλάχιστον εντυπωσιακό.
Εντυπωσιακή, βεβαίως, είναι και η αύξηση του ποσοστού των καταναλωτών σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίοι πλέον δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις προσφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, τα οποία παρουσιάστηκαν στο προαναφερθέν συνέδριο, πλέον το 54% των καταναλωτών δίνει μεγαλύτερη προσοχή στις προσφορές στο ράφι, έναντι ποσοστού 47% δύο χρόνια πριν.
Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι οι προσφορές είναι πολύ πιο ουσιαστικές και για το λόγο αυτό πολύ πιο δελεαστικές σε σχέση με το παρελθόν. Ετσι, ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι συνηθισμένες προσφορές ήταν η παροχή με την αγορά ενός προϊόντος ενός δώρου (για παράδειγμα με την αγορά ενός απορρυπαντικού πιάτου δινόταν δώρο ένα σφουγγαράκι), τώρα κερδίζουν έδαφος οι προσφορές τύπου «1+1» ή «2+1», όπου ο καταναλωτής παίρνει ως δώρο το ίδιο προϊόν που αποτελεί το αντικείμενο αγοράς του. Ουσιαστικά, δηλαδή, αγοράζει δύο τεμάχια στην τιμή του ενός ή τρία τεμάχια στην τιμή των δύο.
Το φαινόμενο αυτό είναι πολύ συχνό στην κατηγορία των απορρυπαντικών και των προϊόντων γενικού καθαρισμού, λόγω της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων που καταγράφεται το τελευταίο έτος σε σχέση με πέρυσι και που το α΄ εξάμηνο του 2009 υποχώρησαν ακόμη και κατά 9% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2008. Αντιδρώντας οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου (Unilever, Procter & Gamble, Rolco, Colgate) διενεργούν ευρύ πρόγραμμα προσφορών, προβαίνοντας μάλιστα και σε σχετική διαφημιστική εκστρατεία ακόμη και μέσω τηλεοπτικών σποτ.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην περίπτωση του γιαουρτιού, όπου επίσης η σημαντική κάμψη των πωλήσεων οδήγησε από τα μέσα του έτους τις εταιρείες σε προσφορές κυρίως «2+1» ή ακόμη και «2+2».
Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου