Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Παγίδα θανάτου η εθνική οδός Χανίων-Ρεθύμνης


Ένα ακόμη τροχαίο ατύχημα συνέβη το απόγευμα της Κυριακής στην εθνική οδό Χανίων - Ρεθύμνης στο ύψος του Καλαμίου, ευτυχώς χωρίς θύματα. Όμως η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, το καθιστά ως ένα από τα πλέον επικίνδυνα του Βόρειου Οδικού Άξονα «Καρμανιόλα» του νησιού.

Το ατύχημα συνέβη όταν στο σημείο της εθνικής κοντά στο φρούριο Ιτζεδίν, συνεκρούσθησαν με σφοδρότητα ένα αγροτικό αυτοκίνητο που κατευθυνόταν προς τα Χανιά με ένα Ι.Χ. επιβατηγό που κατευθυνόταν προς το Ρέθυμνο. Ευτυχώς , τραυματίστηκε ελαφρά μόνο ο οδηγός του αγροτικού ο οποίος διεκομίσθει στο νοσοκομείο Χανίων με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, ενώ οι τρεις επιβαίνοντες στο Ι.Χ., πέραν του σοκ, δεν υπέστησαν το παραμικρό. Το συγκεκριμένο τροχαίο ατύχημα, μπορεί να μην είχε θύματα και μπορεί να αποδίδεται κυρίως στην ολισθηρότητα του οδοστρώματος λόγω της βροχής, όμως σίγουρα δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου γίνονται πολύ συχνά τροχαία ατυχήματα και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
«Η περιοχή από τον κόμβο της Σούδας μέχρι τον κόμβο των Καλυβών, είναι όντως, άκρως επικίνδυνη, γιατί εκτός από τα γεωμετρικά στοιχεία του δρόμου που δεν είναι αυτά που προβλέπουν οι προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμβαίνουν και συχνές κατολισθήσεις» τονίζει ο δήμαρχος Σούδας , Γιάννης Περάκης, επισημαίνοντας πως συχνά αναγκάζεται ο δήμος να καθαρίζει το οδόστρωμα από τις πέτρες και τα χώματα καθώς η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας βρίσκεται στο Ηράκλειο. Επιπλέον , σύμφωνα με τον δήμαρχο Σούδας «για το συγκεκριμένο τμήμα του εθνικού δρόμου, το ΥΠΕΧΩΔΕ ακόμα δεν έχει αναθέσει μελέτη για την κυκλοφοριακή αναβάθμισή του. Είναι πολύ σοβαρό θέμα, το έχουμε καταγγείλει στο υπουργείο, στην Περιφέρεια και στην Νομαρχία, το γνωρίζουν και οι βουλευτές και νομίζω ότι στις συσκέψεις που θα πρέπει να συνεχιστούν και στις οποίες θα πρέπει να έχουμε μια ενιαία θέση για τον ΒΟΑΚ, θα πρέπει να επισημανθεί και αυτό...» Μάλιστα ο κ.Περάκης θέτει και το ζήτημα της παντελούς έλλειψης ανισόπεδων διαβάσεων για να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής καθώς «είναι άδικο να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν κάτοικοι της περιοχής με απλούς ανισόπεδους κόμβους, δηλαδή με γέφυρες. Άνθρωποι που στην συγκεκριμένη περιοχή που πέρασε ο δρόμος χωρίζοντας το δημοτικό διαμέρισμα Απτέρων δυσκολεύονται να πάνε στις περιουσίες τους καθώς χρειάζεται να διασχίζουν κάθετα τον δρόμο για να πάνε από το ένα τμήμα στο άλλο...»
Από την πλευρά του ο Νομάρχης Χανίων για πολλοστή φορά τονίζει την αναγκαιότητα της συνολικής ανακατασκευής του ΒΟΑΚ : «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα ενιαίο έργο. Δηλαδή ένας δρόμος από την Κίσαμο έως την Σητεία. Ένας δρόμος ο οποίος πρέπει να έχει στο σύνολό του δύο κλάδους κυκλοφορίας με διαχωριστικό στην μέση, φωτισμό κλπ. Πρέπει δηλαδή να γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, όπως εκείνους που έχουμε στην άλλη Ελλάδα. Δεν είναι μόνο το συγκεκριμένο τμήμα στην περιοχή όπου γίνονται πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα. Θα έλεγα ότι στο σύνολό του ο Β.Ο.Α.Κ. είναι από τους πιο επικίνδυνος δρόμους της χώρας μας...» Ο Νομάρχης επισημαίνει πως το ΥΠΕΧΩΔΕ δυστυχώς συνέχισε την τακτική των αποσπασματικών λύσεων και μπαλωμάτων στον ΒΟΑ, ενώ χαρακτηρίζει την σωστή και ολοκληρωμένη ανακατασκευή του ως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό στοίχημα για την Κρήτη.  Ήδη έχει ενημερωθεί με επιστολή ο νέος υπουργός Υποδομών για την αναγκαιότητα κατασκευής ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και αναμένεται να διαφανούν οι προθέσεις του υπουργείου.
kirikas.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου