Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

ΤEΕ Δυτικής Κρήτης: Ανάγκη αναδιάρθρωσης υπηρεσιών για ΒΟΑΚ και αξιοποίησης υδάτινου δυναμικού

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας και η ανάγκη αναδιάρθρωσης της ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ, η διαχείριση του υδατινού δυναμικού σε επίπεδο Κρήτης αλλά και θέματα πολεοδομικά – χωροταξικά με έμφαση στα ΣΧΟΟΑΠ, απασχόλησαν τα μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης, στη συνάντηση που πραγματοποίησαν στα Χανιά την προηγούμενη Δευτέρα.
Ενόψει της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης και των αλλαγών στη θέση του Περιφερειάρχη και των διευθυντών διαφόρων δημόσιων υπηρεσιών, το ΤΕΕ καθορίζει τη στάση του στα τρία αυτά σημαντικά για τον τόπο ζητήματα, με ενιαίο «βλέμμα» για την Κρήτη.


Ανάγκη η αναδιάρθρωση της ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ
«Ο ΒΟΑΚ και η ολοκλήρωσή του, που για εμάς τους Ρεθυμνιώτες ΒΟΑΚ αφορά και το τμήμα Σούδα – αεροδρόμιο, είναι ένα μεγάλο θέμα, για αυτό και καταλήξαμε σε συγκεριμενες προτάσεις», σημείωσε μιλώντας μέσα από τη συχνότητα του Team FM, ο πρόεδρος της Ν.Ε. του ΤΕΕ Παράρτηματος Ρεθύμνου, Δημήτρης Πριναράκης.
«Είναι αναγκαία η αναδιάρθρωση της υπηρεσίας στα πρότυπα της Εγνατίας Α.Ε. για να υπάρξει οργάνωση και να γίνουν γρήγορα οι διαδικασίες. Αν δεν γίνει αυτό δεν μπορούμε να έχουμε γρήγορα μελέτες και παραγόμενο έργο. Η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ αυτή τη στιγμή απλώς διεκπεραιώνει έγγραφα τα οποία μεταβιβάζει στην Αθήνα για τις εγκρίσεις. Μια έγκριση για να προχωρήσει μια διαδικασία που θα μπορούσε να γίνει από εδώ σε 15 - 20 μέρες τώρα χρειάζεται ένα, ακόμη και δυο χρόνια στο υπουργείο», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Συμπλήρωσε, δε, πως μια υπηρεσία όταν παρακολουθεί από τη Αθήνα την εξέλιξη ενός τόσο σημαντικού έργου για την Κρήτη δεν μπορεί να έχει εικόνα του έργου ούτε των δυσκολιών του.
Το ΤΕΕ πιστεύει πως ο ΒΟΑΚ πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ένα έργο ενιαίο για την Κρήτη με προτεραιότητα στα τμήματα που παρουσιάζουν αναπτυξιακό έλλειμμα.
«Η απλή λογική λέει ότι ένα έργο όπως ο ΒΟΑΚ που είναι ένα έργο που αφορά την Κρήτη, και όλοι συμφωνούμε ότι είναι δρόμος ανάπτυξης, θα πρέπει να έχει μια ολοκληρωμένη μελέτη. Από κει και πέρα θα πρέπει να γίνει τέτοιος προγραμματισμός υλοποίησης των μελετών αυτών ώστε να καλυφθούν οι προτεραιότητες και το αναπτυξιακό έλλειμμα που υπάρχει σε κάποιες περιοχές όπως είναι το Ρέθυμνο, από την έλλειψη ασφαλούς κλειστού αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας. Προφανώς έχει προτεραιότητα το κομμάτι του Ρεθύμνου να ολοκληρωθεί έναντι όλων των άλλων διότι το Ρέθυμνο δεν έχει πύλες εισόδου και  εξόδου προς τον υπόλοιπο κόσμο».
Εκτιμά, δε, ο κ. Πριναράκης πως αυτή η περίοδος είναι η καταλληλότερη για την αναδιάρθρωση της υπηρεσίας ενόψει της διοικητικής μεταρρύθμισης, εφόσον το κράτος θα αναγκαστεί να διαμορφώσει εκ νέου τις υπηρεσίες για να είναι ευέλικτες και λειτουργικές.
Με την αναδιάρθρωση ακόμη υποστηρίζει ότι θα προχωρήσουν και οι επαναχαράξεις όπου χρειάζεται.
«Πρέπει να συμφωνήσουμε ότι χωρίς ένα δρόμο των προδαγραφών που θέλουμε, δεν μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη και προφανώς μοιραία σε κάποια τμήματα πρέπει να γίνει επαναχάραξη, με μελέτες βέβαια που έχουν νομική και περιβαλλοντική πληρότητα και κοινωνική συναίνεση», υπογραμμίζει.
Όσον αφορά στο τμήμα αεροδρόμιο Σούδα, ο κ. Πριναράκης τονίζει ότι είναι βούληση και των Χανιώτων να προχωρήσει το θέμα αυτό. «Έχει χαρακτηριστικά εθνικού οδικού δικτύου κι έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Έχει δρόμο ακόμη αλλά υπάρχει μελέτη που είχε κολλήσει και μπορεί να προχωρήσει».
Ενιαίος φορέας διαχείρισης υδάτινου δυναμικού
Ζητούμενο και για τη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού είναι για το ΤΕΕ η οργάνωση της αρμόδιας υπηρεσίας. Βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας με την οποία έχει εναρμονιστεί η ελληνική, η χώρα μας έχει δεκατέσσερα υδάτινα διαμερίσματα και ένα εξ αυτών είναι η Κρήτη. Διαχείριση του υδάτινου δυναμικού  γίνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Υδάτων, η οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, στην Κρήτη αριθμεί 5 με 10 υπαλλήλους.
«Είναι φύσει αδύνατον με αυτή τη στελέχωση να μπορεί να γίνει διαχείριση του υδάτινου δυναμικού. Αντ’ αυτού έχουμε άλλες υπηρεσίες που μέσα σε ένα ασαφές θεσμικό περιβάλλον αναλαμβάνουν τη διαχείριση και γι’  αυτό βλέπουμε συγκρούσεις μεταξύ φορέων. Δεν υπάρχει ενιαία υπηρεσία. Ο νόμος όμως είναι σαφής ότι οι χρήστες ανά υδρολεκάνη πρέπει να έχουν λόγο στη διαχείριση και επιβάλλεται να υπάρχει ενιαίο διαχειριστικό σχέδιο που ακόμη δεν υπάρχει», σημειώνει ο κ. Πριναράκης.
Το ΤΕΕ προτείνει τη  στελέχωση της Διεύθυνσης με μετακίνηση υπαλλήλων σχετικών από άλλες υπηρεσίες που αυτή τη στιγμή έχουν κλείσει τον κύκλο τους, ένα παράρτημα ανά νομό και ένα ενιαίο διαχειριστικό σχέδιο για την ορθολογική διαχείριση του νερού, αλλιώς «θα μαλώνουμε μεταξύ μας ποιανού είναι το νερό», λέει χαρακτηριστικά
Χωροταξία - Πολεοδομία
Το μέλλον των  ΣΧΟΟΑΠ και το «πάντρεμά» τους με τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση, απασχόλησε τις διοικήσεις του ΤΕΕ, δεδομένου ότι είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες σε όλο το νησί, ενώ στο νομό Ρεθύμνου έχει ολοκληρωθεί στο Δήμο Λαππαίων. 
«Θα πρέπει να δούμε πως με τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση, τα ΣΧΟΟΑΠ δε θα μείνουν μελέτες στα συρτάρια και πως θα μπορέσουν να ταιριάξουν με τη μεταρρύθμιση ώστε να έχουμε ένα ενιαίο ΣΧΟΟΑΠ στους διευρυμένους δήμους.
Και βέβαια θα πρέπει επιτέλους οι δήμοι να εντάξουν στον ετήσιο προϋπολογισμό τους χρήματα τα οποία θα πηγαίνουν για πολεοδομήσεις τμημάτων ή ολόκληρων οικισμών ιδιαίτερα αυτών που παρουσιάζουν έντονη οικιστική ανάπτυξη και έχουν πολιτιστική αξία», τόνισε ο κ. Πριναράκης.
Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη πως τα ΣΧΟΟΑΠ θα έπρεπε να αφορούν όλο το νομό και να μη γίνονται ξεχωριστά σε κάθε δήμο, «για να μη χωροθετεί ο κάθε δήμος το δικό του ΧΥΤΑ, το δικό του βιολογικό και οτιδήποτε άλλο, αλλά να αντιμετωπίζεται σε επίπεδο νομού.
Αναγκαστικά τα επιμέρους ΣΧΟΟΑΠ θα πρέπει να ενωθούν».
teamfm.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου