Προβλέψεις για αύξηση 20% των διαφημιστικών εσόδων στο μέσο
Tην στιγμή που η διαφημιστική δαπάνη στο παραδοσιακό ραδιόφωνο συρρικνώνεται, η υιοθεσία του διαδικτυακού ραδιοφώνου τόσο από ακροατές όσο και από marketers θα εκτοξεύσει σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης τη νέα αυτή πλατφόρμα επικοινωνίας.
Σύμφωνα με έρευνα της SNL Kagan, η διαφήμιση στο online ραδιόφωνο αναμένεται να αγγίξει τα 441 εκατομμύρια δολάρια σημειώνοντας αύξηση 12% από τα 394 εκατ. δολάρια το 2008. Μάλιστα η εταιρεία μετρήσεων εκτιμά ότι θα υπάρξει κορύφωση στη σχετική καμπύλη τον επόμενο χρόνο, γεγονός που σημαίνει 20% μέσος όρος ετήσιας ανάπτυξης. Παράλληλα, το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε στο παραδοσιακό ραδιόφωνο σημείωσε καθαρή άνοδο 2% το 2008 ενώ το ψηφιακό μερίδιο σ΄αυτές τις επιχειρήσεις αναμένεται να ανέλθει στο 2,7% των συνολικών εσόδων, το 2009.
Με αργά αλλά σταθερά βήματα
Σε γενικές γραμμές η διαφήμιση στο χώρο του ραδιοφώνου δεν γίνεται με την ίδια ένταση όπως στο χώρο της τηλεόρασης ή των εφημερίδων. Εκεί η διαφήμιση συναρτάται από την κυκλοφορία ενώ στο ραδιόφωνο οι δαπάνες είναι κυρίως ζήτημα χορηγιών.
Με λίγα λόγια η ανάπτυξη του online radio βασίζεται αρκετά στις ευρύτερες αλλαγές και τάσεις της διαδικτυακής διαφήμισης. Όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής δεδομένα θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την εισροή δολαρίων στο web ραδιόφωνο. Όσο οι δαπάνες αυξάνονται τόσο οι σταθμοί θα μπουν στη λογική να δημιουργήσουν ενώσεις αντίστοιχες των εφημερίδων για τη διεκδίκηση εσόδων.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από τις ερμηνείες των προοπτικών της νέας αυτής πλατφόρμας, όλοι οι αναλυτές συμφωνούν ότι τόσο τα «offline» όσο και τα «online» δολάρια θα αποτελέσουν ένα μικρό τμήμα στη συνολική διαφημιστική πίτα.
www.kathimerini.gr paidContent.org
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου