Εταιρείες ανακύκλωσης οχημάτων, αντιπροσωπείες και καταναλωτές
καθώς σε πολλές από τις εταιρείες ανακύκλωσης, ειδικά στην Αττική, οι ημέρες μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου ήταν όλες «κλεισμένες». Από το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας οι ίδιοι υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να απαντούν στα τηλέφωνα για να ακυρώνουν ραντεβού όσων είχαν προγραμματίσει να πάνε τα αυτοκίνητά τους για απόσυρση. Oπως ήταν αναμενόμενο οι κάτοχοι παλαιών Ι.Χ., άλλαξαν γνώμη μετά την αιφνιδιαστική κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης.
Και όσο ακυρώνουν ραντεβού, θα έχουν αντικείμενο εργασίας. Υστερα από λίγες ημέρες αρκετοί υπάλληλοι των εταιρειών ανακύκλωσης -παράπλευρη απώλεια των παλινωδιών που έγιναν από την πρώτη στιγμή στο θέμα της απόσυρσης- θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ανεργία, καθώς οι εργοδότες τους αλλιώς τα υπολόγιζαν και αλλιώς ήρθαν τα πράγματα. «Απασχολώ στην επιχείρησή μου 25 άτομα. Θα αναγκαστώ να κάνω απολύσεις τώρα», λέει στην «Κ» ο κ. Χρήστος Παπαδόπουλος, ένας εκ των δύο ιδιοκτητών της εταιρείας «Τσιβόλας Ανακύκλωση ΕΠΕ», στα Καλύβια Αττικής. Ο ίδιος, πιστεύοντας ότι θα υπάρχει πολλή δουλειά για τα επόμενα τρία χρόνια προχώρησε μαζί με το συνέταιρό του σε επενδύσεις τόσο σε μηχανολογικό εξοπλισμό όσο και σε εγκαταστάσεις. Επενδύσεις που υπερέβαιναν το 1 εκατομμύριο ευρώ. Με δάνειο από την τράπεζα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται πλέον, γεγονός που τον κάνει να ξεσπά: «Μονά-ζυγά δικά τους δεν γίνεται. Δεν μπορεί να κρατούν το μέτρο της είσπραξης μεγαλύτερων τελών κυκλοφορίας από τη μια και να καταργούν την απόσυρση από την άλλη».
Στην περίπτωση των οδηγών από την άλλη το «όποιος βιάζεται, σκοντάφτει» δεν επιβεβαιώθηκε. Αυτοί που έσπευσαν από τις πρώτες ημέρες να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο, είναι τελικά οι μόνοι κερδισμένοι. Οσο για τους άλλους, αυτούς που δεν πρόλαβαν, ενεργοποιούν το «ελληνικό δαιμόνιο», χωρίς όμως να τα καταφέρνουν τις περισσότερες φορές. Σας ζητούν να αποσύρετε τα αυτοκίνητά τους, δηλώνοντας ημερομηνία καταστροφής πριν από την κατάργηση της απόσυρσης, ρωτάμε τον κ. Παπαδόπουλο. «Ο,τι θέλετε ζητούν. Αλλά εμείς από την πρώτη στιγμή, ακόμη και σε συγγενείς μας, αρνούμαστε να παραβούμε τους κανόνες», απαντά.
Οπως επισημαίνουν ιδιοκτήτες από τις εταιρείες ανακύκλωσης υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που έδωσαν χρήματα για να επισκευάσουν το αυτοκίνητό τους στοιχειωδώς, ώστε βάσει της νομοθεσίας να μπορεί να κινείται και τελικά δεν πρόλαβαν να το αποσύρουν. Οι κάτοικοι των νησιών από την άλλη αποδεικνύεται ότι για μια ακόμη φορά πέφτουν θύμα του αθηνοκεντρικού κράτους, καθώς, μιας και δεν υπάρχουν μονάδες ανακύκλωσης στην περιοχή τους ταξίδεψαν στην Αθήνα. Πλήρωσαν ακτοπλοϊκό εισιτήριο και για τους ίδιους και για το αυτοκίνητο, αλλά δεν πρόλαβαν να το αποσύρουν.
Τα τηλέφωνα όμως χτυπούν συνεχώς και στις εκθέσεις αυτοκινήτων, καθώς όσοι είχαν σπεύσει να πληρώσουν προκαταβολή για να «κλείσουν» αυτοκίνητο, χωρίς να έχουν προλάβει να αποσύρουν το παλαιό όχημά τους. Τώρα ακυρώνουν την παραγγελία, ακόμη και αν πρόκειται να χάσουν τα χρήματα της προκαταβολής. «Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσα ακριβώς αυτοκίνητα θα μείνουν απούλητα, διότι λόγω της καθυστέρησης στις διαδικασίες έκδοσης των πιστοποιητικών διαγραφής για όσους πρόλαβαν να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους, δεν είναι γνωστό ακόμη πόσοι θα αγοράσουν νέο αυτοκίνητο. Ωστόσο, όλες οι αντιπροσωπείες έχουν παραγγείλει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από αυτά που τελικά θα πωληθούν», δηλώνει ο κ. Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Αλλωστε οι παραγγελίες του επόμενου εξαμήνου είχαν γίνει βάσει άλλων δεδομένων, τα οποία στην πορεία άλλαξαν. Με δεδομένο ότι ο Οκτώβριος «έκλεισε» με μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κατά 40%, τα χειρότερα έπονται.
Ζητούν παράταση
Τρόπους αντίδρασης στα νέα δεδομένα που επέφερε στην αγορά αυτοκινήτου η αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει από την περασμένη Τρίτη το μέτρο της απόσυρσης θα αναζητήσουν τα μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο, Δευτέρα. Υπενθυμίζεται ότι ήδη ο ΣΕΑΑ έχει ζητήσει να παραταθεί το μέτρο της απόσυρσης έως το τέλος του έτους, επικαλούμενος τις ρητές διαβεβαιώσεις του κυβερνώντος κόμματος πριν από τις εκλογές και επισημαίνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση η ζημιά σε εκατοντάδες επιχειρήσεις θα είναι τεράστια. Ηδη την περίοδο Νοεμβρίου 2008-Απριλίου 2009 έκλεισαν 100 σημεία πώλησης και χάθηκαν 1.300 θέσεις εργασίας στον κλάδο πώλησης και συντήρησης οχημάτων.
Τελευταία στιγμή
Τι θα γίνει με όσους παρέδωσαν τα οχήματά τους για απόσυρση τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, μερικές ώρες πριν ανακοινωθεί η απόσυρση της... απόσυρσης; Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που δημοσιεύτηκε χθες ορίζει ότι ισχύει για όσα οχήματα παραδόθηκαν πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης του ΦΕΚ, που είναι η 2α Νοεμβρίου. Η πράξη ορίζει και τα τέλη για τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά: για την κλάση Α (κυκλοφορία από 1.1.2005) θα είναι μειωμένα κατά 30% σε όσα ίσχυαν πριν από τη ρύθμιση Σουφλιά, ενώ στις κλάσεις Β (2000-2004), Γ (1995-1999) και Δ (πριν από το 1995) θα ισχύσει αύξηση κατά 10%, 15% και 20% αντίστοιχα. Από το 2011 για τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. θα πρέπει να επιδεικνύεται και η κάρτα ελέγχου καυσαερίων.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου